September and October

Moikka kaikille!  Nyt vihdoin taas postailen ja siitä onkin jo paljon aikaa.  En oo ollu nyt paljoa kavereiden kanssa, kun niillä on niin paljon muuta hommaa. MUtta oon saanu hoidettua muita omia hommia jotka on jo pitänyt ajat sitten hoitaa. Eilen kavimme viemässä skootterit talvisäilytys paikkaan, jossa ne saa olla koko talven ja me haetaan ne takaisin sitten keväällä kun lumi on lähtenyt ja voi taas rueta ajamaan.  Kuljetus onnistui hyvin ja olihan ne aika söpöjä kun ne siinä vierekkäin napotti ja olivat valmiina lähtöön.
Olen nyt lähiaikoina ollut paljon Pekun ja Titon kanssa ja puuhaillut niiden kanssa vaikka mitä.  Pekun kanssa olemme menneet agilityä ja tottelevausuus juttuja ja onhan siihen mahtunut myös pari mätsäriäkin.  Ensimmäiset menivät hyvin kuten myös toinenkin.  Ensimmäisessä sijotuimme neljänneksi ja nyt pari päivää sitten olleissa kolmanneksi.  Olen niin tyytyväinen Pekuun kun se kuuntelee ja tottelee nyt paljon paremmin. Olen mm. opettanut sille luoksetulon siten että se kiertää minun oikealle puolelle ja istuu.  Se oppi sen todella nopeasti ja helposti. Olen myös vähän etsimis harjoituksiakin tehnyt siten että kaverini on mennyt piiloon ja olen lähettänyt Pekun etsimään sen. Se osaa sen homman niin hyvin vaikkei sille ole sitä sen enempää opetettu. Agilityssä olemme taas edistyneet huimaa vauhtia, mutta pitää aina muistaa että on jo todellakin 9-vuotiaasta koirasta kyse.  Olen niin ihmeissäni kun Peku on niin virkeä ja kuuliainen ja tottelee niin hyvin välillä tuntuu että on 2-vuotiaan koiran kanssa hommissa. Pekussa ei vanhuus vielä pahemmin näy kuin vain parista valkoisesta karvasta leuan alla.

Kommentit

Suositut tekstit